پسته داریس
خانه / پسته کله قوچی / پسته کله قوچی چیست و عکس آن چگونه است؟

پسته کله قوچی چیست و عکس آن چگونه است؟

پسته کله قوچی به همراه پسته اکبری از
پسته های با کیفیت و گران قیمت بازار محسوب می شوند که برای این نوع از
پسته بازار داخلی و خارجی مناسبی وجود دارد که همه ساله میزان بسیار بالایی
از این نوع پسته به خارج از کشور صادر می شود. این نوع پسته درختی کم رشد
دارد و سطح برگ درخت آن بسیار کم است که این امر باعث می شود تا آفتاب به
راحتی سبب آسیب میوه پسته نشود. صادرات پسته کله قوچی شهرت و محبوبیت بالایی را در بین سایر انواع پسته دارا می باشد و بیشتر کشورهای اروپایی خواهان خریداری این نوع پسته می باشند. شهرت و محبوبیت پسته کله قوچی به دلیل درشت بودن مغز آن و همچنین طعم لذیذ این نوع پسته می باشد.

پسته کله قوچی چیست و عکس آن چگونه است؟

صادر کنندگان پسته کله قوچی در ایران

صادر کنندگان پسته کله قوچی در ایرانمی توان شرکت های زیادی را بر شمرد که در امر صادرات پسته کله قوچی در ایران فعالیت می کنند. همان طور که می دانید پسته ایران همواره از طرفدار های زیادی در بسیاری از کشور ها برخوردار بوده و مشتریان زیادی به دنبال آن هستند تا بتوانند پسته ایران را خریداری کنند، در این میان برخی از کشور ها با خرید محصولات درجه یک به عنوان خریداران کیفیت محور شناخته شده و برخی دیگر نیز با تهیه محصولات کم کیفیت به عنوان مشتریان قیمت محور خود را معرفی کرده اند. در بین تمامی کشور ها می توان لبنان را یک گزینه جالب در حوزه تجارت پسته دانست. این کشور با خرید پسته کله قوچی درجه یک از ایران توانسته است خود را به عنوان یک مشتری خریدار محصولات درجه یک معرفی کند.

سریع ترین راه دست یابی به انواع پسته

سریع ترین راه دست یابی به انواع پستهسریع ترین راه دست یابی به انواع پسته در کشور ایران از طریق مراجعه حضوری به مراکز عمده فروش خشکبار و پسته در استان های مختلف می باشد که البته بسیاری از شرکت های فرش پسته دارای سایت های اینترنتی می باشند که خریداران می توانند از طریق سایت های اینترنتی نیز خرید خویش را انجام داده و هر چه میزان خرید آن ها بیشتر باشد می توان تخفیف بیشتری را نیز دریافت نمود. البته سایت های مختلف علاوه بر اعلام قیمت انواع پسته به معرفی انواع پسته نیز می پردازند که خریداران پسته می توانند به راحتی پسته مورد نیاز خویش را خریداری و دریافت نمایند.

تولید اندازه های مختلف پسته در کشور

تولید اندازه های مختلف پسته در کشورمی توان پسته را درختی عنوان نمود دو پایه که از تیره پسته سانان می باشد که از نظر مرغوبیت و کیفیت به پسته ایرانی مشهور می باشد. پسته را می توان به عنوان یکی از بارز ترین و پر اهمیت ترین محصولات کشاورزی یاد نمود که از ابعاد مختلف اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و … دارای اهمیت فوق العادی ای می باشد. ارزش تولید این نوع محصول بی نظیر و گران بها حدود 10 درصد از درآمد های غیر نفتی کشور می باشد.

تولید پسته در داخل کشور در اندازه های مختلف و به درجه های مرغوبیت و کیفیت مختلفی تولید می شود که از انواع مهم پسته که در داخل کشور تولید می شود می توان به پسته اوحدی، پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی، پسته رقم اکبری، پسته رقم عباسعلی و پسته قزوینی اشاره نمود که هر کدام دارای اندازه های مختلف و درجه کیفیت خاصی می باشند. البته باید در نظر گرفت که پیدا کردن بهترین نوع پسته برای کاشت می تواند در نهایت منجر به تولید بهترین پسته با اندازه های مناسب شود مثلا درخت پسته اکبری یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین پسته های موجود را تولید می کند.

پسته کله قوچی چیست؟

پسته کله قوچی چیست؟پسته کله قوچی یکی از انواع متعدد پسته در کشور ایران می باشد که از دسته ی ارقام فندقی به شمار می آید که انس این رقم در سطح متوسط است و به همین خاطر می توان گفت که در بازار از فروش خوبی بر خوردار است. این نوع از پسته در مقایسه با دیگر انواع پسته نسبت به کمبود غذا و آب از حساسیت بالاتری برخوردار می باشد و همچنین میوه این درخت در دهه ی دوم شهریور ماه قابل برداشت و جمع آوری است.

پسته کله قوچی به همراه پسته اکبری از پسته های با کیفیت و گران قیمت بازار محسوب می شوند که برای این نوع از پسته بازار داخلی و خارجی مناسبی وجود دارد که همه ساله میزان بسیار بالایی از این نوع پسته به خارج از کشور صادر می شود. این نوع پسته درختی کم رشد دارد و سطح برگ درخت آن بسیار کم است که این امر باعث می شود تا آفتاب به راحتی سبب آسیب میوه پسته نشود. پپسته کله قوچی بصورت میانگین در هر خوشه اش حدود هجده پسته را شامل می شود که طول هر کدام از خوشه ها به حدود ده و نیم سانتی متر می رسد.

پسته کله قوچی را می توان از ماه شهریور مثلا حدود 15 شهریور به بعد برداشت نمود که میزان برداشت این محصول به میزان سرمای مورد نیاز این درخت که حدود ششصد ساعت مفید است و همچنین شرایط مناسب آب و هوایی بستگی دارد که در صورت مهیا بودن همه شرایط پسته ممتاز تولید خواهد شد. قابل ذکر است که شرکت های زیادی در زمینه صادرات پسته کله قوچی فعال هستند. البته می توان این را یاد آور نمود که عامل اصلی برای توسعه و گسترش میزان فروش این نوع محصول در نظر گرفتن دو مورد مهم می باشد که می توان این گونه به آن ها اشاره نمود:

  • شکل فندقی
  • اندازه درشت

نرخ فروش پسته کله قوچی در جای جای کشور

نرخ فروش پسته کله قوچی در جای جای کشوربرای به دست آوردن قیمت فروش پسته کله قوچی در جای جای کشور باید از کارشناسان فروش این نوع پسته مشاوره دریافت نمود. به دلیل این که پسته کله قوچی معروف می باشد و کیفیت و ظاهر مناسبی دارد قیمت آن هم نسبتا بالا می باشد و به دلیل اینکه همیشه نمایندگی ها و مراکز عمده فروش در بازار به سهولت در دسترس نمی باشند لذا بهترین روش و ساده ترین روش برای دریافت قیمت انواع پسته به صورت روزانه این است که با چند کلیک ساده به سایت های اینترنتی موجود در فضای مجازی متصل شده و قیمت روز را دریافت نمایید که البته خرید عمده در کاهش قیمت تاثیر بسزایی دارد.

توزیع پسته زیر قیمت بازار در کشور

توزیع پسته زیر قیمت بازار در کشوردر برخی موارد برخی شرکت های عمده فروش پسته در کشور جهت رقابت با سایر رقبا و همچنین به دست آوردن مشتریان جدید تر اقدام به فروش و توزیع پسته زیر قیمت بازار در کشور می نمایند و یا اعلام می کنند که مشتریان می توانند با تماس با نمایندگی های مربوطه سفارش محصول خود را دهند. همچنین امروزه این شرکت ها با راه اندازی سایت های معتبر محصولات خود را با مناسب ترین قیمت به دلیل نبودن واسطه و کیفیتی عالی در اختیار مشتریان قرار می دهد. امروزه به نظر می رسد که راه اندازی سایت های اینترنتی دلیل خوبی برای فروش بی واسطه انواع پسته شده است و قیمت انواع پسته را تا حدودی کاهش داده است.

لیست شرکت های پخش کننده پسته در ایران

لیست شرکت های پخش کننده پسته در ایرانشرکت های زیادی در ایران مشغول فروش و پخش پسته در ایران می باشند که البته این شرکت ها در زمینه صادرات پسته کله قوچی و سایر انواع پسته نیز تحت مجوز اتحادیه صادر کنندگان خشکبار ایران فعالیت می نمایند. این شرکت ها انواع پسته ها با درجه کیفیت متفاوت و در بسته بندی های متنوع تولید و توزیع می گردد. با توجه به نوع پسته و کیفیت آن، میزان آن، برند و بسته بندی و دیگر عوامل قیمتی متفاوت دارد. نام برخی از شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند را میتوان به راحتی از طریق سایتهای مختلف اینترنتی مورد بررسی قرار داد.

پسته کله قوچی به همراه پسته فندقی، پسته اکبری و پسته اجمد آقایی از مهم ترین پسته هایی هستند که در باغ های پسته ایران برداشت می شوند و ارزش تجاری زیادی دارند. مهم ترین ارقام پسته کله قوچی در رفسنجان و کرمان کاشته می شوند. خوشبختانه در سال های اخیر نسبت به دهه های گذشته پسته کله قوچی میزان فروش و صادرات بسیار خوبی را تجربه می کند.

بهترین خشکبار فروشی های موجود در تهران

بهترین خشکبار فروشی های موجود در تهرانمی توان گفت که در قسمت فروش پسته و سایر خشکبار در استان تهران خشکبار فروشی های متعددی وجود دارند که دارای تجربه و سابقه طولانی مدت نیز می باشند. مراکز عمده فروش خشکبار یا آجیل فروشی های تهران در بازار تهران در بازار تجریش و بازار تهران که شامل خیابان ناصر خسرو و خیابان پانزده خرداد می باشند و همچنین برخی نقاط دیگر شهر قرار دارند. از مهم ترین و بهترین خشکبار فروشی های تهران که در این شهر فعالیت می کنند و دارای محبوبیت و شهرت خوبی نیز می باشند می توان به آجیل فروشی کیهان، آجیل فروشی ایوب، آجیل اصل تبریز، آجیل گیاهی، آجیل فروشی تواضع و …. اشاره نمود.

از درون این بازار خشکبار فروشی که عبور کنیم بوی لذت بخش و خوش آجیل و خشکبار به مشام انسان می رسد. مقصد و هدف بسیاری از مردم قدیمی تهران هنوز هم بازار بزرگ تهران می باشد به دلیل این که محصولات این بازار از قیمت و مرغوبیت بهتری نسبت به مناطق دیگر شهر بر خوردار می باشد.

مشخصات پسته کله قوچی مرغوب

مشخصات پسته کله قوچی مرغوبپسته کله قوچی علاوه بر خصوصیات تجاری مطلوب، به علت اینکه نسبت به سایر انواع پسته زود تر گل دهی می کند نسبت به هوای سرد فصل بهار نیز حساس تر می باشد و درختان این نوع پسته شاخه های قوی و ضخیم تری نسبت به سایر پسته ها دارا می باشند. برای تعیین کیفیت و مرغوبیت باید دانست که انس پسته چیست ؟ برای تعیین انس پسته 142 گرم از این پسته را وزن می کنیم و سپس پسته ها را پنج دانه پنج دانه شمارش می کنیم و در نهایت هر مقداری که به دست آمد به عنوان انس پسته مشخص و تعیین می گردد. 

در نهایت می توان نتیجه گرفت که هر چه انس بالا تر رود مرغوبیت و قیمت پسته نیز کاهش پیدا می کند و مثلا وزن هر دانه پسته نیز مشخص می گردد.  البته در سطح بازار نمونه ای از پسته های بی کیفیت و نا مرغوب نیز وجود دارد که به اصطلاح محلی به آن ها نخودو و زردو و یا آب خندان گفته می شود. هنگامی که پسته از جانب واسطه های بازار در معرض فروش قرار می گیرد این نمونه های بی کیفیت از پسته ها با نوع مرغوب پسته مخلوط شده و با قیمت بالا تر از قیمت خریداری شده از دهقان و باغدار به عنوان پسته مرغوب و با کیفیت در بازار به فروش می رسد یعنی قیمت خرید پسته از کشاورز پایین و قیمت فروش آن در بازار بالاتر است.

این نوع پسته از درشتی و طعم بسیار بالاتری نسبت به برخی دیگر از انواع پسته را دارا می باشد و نسبت به پسته فندقی خندان تر می باشد که در برخی اوقات این گونه احساس می شو که مغز پسته در حال بیرون زدن از داخل بدنه پسته می باشد. البته خریدار پسته یا خریدار مغز پسته هنگام خرید پسته  از مرکز خرید پسته به میزان بالا نیازمند تجربه و مهارت بالایی دارد که در این مورد اموزش خرید و فروش پسته حایز اهیمت می باشد ولی بطور کلی می توان گفت که قیمت پسته مرغوب نسبت به نوع نا مرغوب آن بالاتر می باشد.

تولید و بسته بندی پسته کله قوچی در وزن های مختلف

تولید و بسته بندی پسته کله قوچی در وزن های مختلفبا توجه به تولید این نوع پسته در کشور می توان از نظر میزان و حجم تولید این نوع از پسته خاطر نشان ساخت که میزان تولید این رقم در کشور در جایگاه دوم بعد از پسته فندقی قرار دارد که به شکل ها و طرح های مختلفی میوه این درخت هم در بازار های داخلی و هم در بازار های خارجی به طور مناسبی به فروش می رسد. پسته کله قوچی به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه تر نسبت به سایر انواع پسته ها برای خرید مغز پسته و همچنین پسته خلالی مناسب می باشد که مشتری های مختلف می توانند با قیمت های مناسب تری اشکال مختلف این نوع پسته را خریداری نمایند.

مزایای استفاده از پسته کله قوچی

مزایای استفاده از پسته کله قوچییکی از معروف ترین و شناخته شده ترین نوع از پسته ها در کشور ایران پسته کله قوچی می باشد که می توان آن به عنوان یکی از تجاری ترین و اقتصادی ترین نوع پسته در کشور ایران نام برد. این نوع از پسته جزء ارقام درشت و نوع گرد یا فندقی محسوب می شود. این نوع پسته به میزان متوسطی خندان است و مغز آن به رنگ سرخ تیره می رود که رنگ پوسته استخوانی آن مانند رنگ سفید کدر می باشد.

می توان محبوبیت و شهرت پسته کله قوچی را در خاصیت درشتی مغز پسته و همچنین طعم بسیار خوب و قیمت مناسب آن عنوان نمود که از مزایای استفاده از این نوع پسته می باشد. البته می توان گفت که شاید در ظاهر پسته کله قوچی ظاهری شبیه به پسته فندقی دارد ولی در حقیقت امر این نوع پسته نسبت به نوع فندقی درشت تر و از وزن سنگین تری بر خوردار می باشد که به همین دلیل در هر کیلو تعداد کمتری پسته را شامل می شود.

پسته کله قوچی می تواند خواص زیادی را برای بدن انسان داشته باشد:

  • بسیار خون ساز است
  • مغز و ذهن را تقویت می کند
  • آرامش یلب و آرام کردن اعصاب
  • باز کردن مجاری کبد
  • معده را تقویت می کند
  • باعث تسکین سرفه می شود

عرضه بدون واسطه پسته کله قوچی در ایران

عرضه بدون واسطه پسته کله قوچی در ایراناز آنجای خرید مستقیم و بدون واسطه پسته از کشاورز برای افراد جامعه کار دشواری می باشد و از آنجایی که خرید پسته از کشاورز به قیمت نازل و سپس بسته بندی و فروش آن در بازار با قیمت بالاتر سود آوری زیادی را شامل حال شرکت های فعال در این عرصه می کند شرکت های زیادی در قسمت عرضه انواع مختلف پسته خصوصا پسته کله قوچی در سطح کشور فعالیت دارند که این شرکت ها در قسمت عرضه این محصولات که به شکل فروش حضوری و چه به شکل اینترنتی در حال فعالیت هستند. مثلا خرید اینترنتی پسته اکبری و یا پسته کله قوچی و یا انواع مختلف دیگر از انواع پسته در کشور ایران میسر می باشد.

همچنین شرکت های زیادی در قسمت فروش عمده پسته کله قوچی با قیمت مناسب و دست اول در مرکز خرید و فروش پسته فعال هستند و برخی شرکت ها در قسمت فروش پسته در تهران و سایر شهر ها فعال هستند مثلا شرکت پسته رفسنجان که همچنین در حراج پسته نیز فعالیت می نمایند. با توجه به اینکه نوع پسته کله قوچی ایران مرغوبیت و کیفیت و طعم بسیار مناسب تری از انواع پسته دیگر در جهان دارد مشتریان بسیاری زیادی هم به دنبال این پسته هستند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت ماهان مهر داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت خرید عمده پسته کله قوچی در بازار

با نزدیک شدن به آخر سال و ایام عید، بازار پسته و آجیل پر رونق می شود. فروشندگان حرفه ای از ماه ها قبل برای تهیه بهترین محصولات برنامه ریزی می کنند. از ایام قدیم

دیدگاهتان را بنویسید