پسته داریس
خانه / پسته کله قوچی رفسنجان / قیمت پسته کله قوچی خام رفسنجان

قیمت پسته کله قوچی خام رفسنجان

مشخصات و خصوصیات پسته کله قوچی خام چیست؟ قیمت این رقم به کدام یک از ویژگی های آن وابسته می باشد؟

پسته کله قوچی خام از ارقام بزرگ و گرد است، بطوریکه آن را با این مشخصات ظاهری خندان ترین رقم پسته می نامند، مشخصات و خصوصیات ظاهری این پسته از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا بخصوص در انس های ریز آن به دلیل شباهت با پسته فندقی بتوان آنها را از هم متمایز کرد و بهترین روش آنهم این است که پسته کله قوچی خشک شده در نوک آن یک برآمدگی دارد که با دست قابل لمس است، که در هیچ کدوم از ارقام این زائده دیده نمی شود.

 

قیمت پسته کله قوچی

اولین و مهمترین عامل در قیمت پسته کله قوچی خام این است، که باید انس آن بالای 28 دانه نرسد، زیرا در این صورت پسته فندقی جایگزین بهتری برای آن است، علاوه بر این میزان خندان بودن پسته که در تعیین و کاربرد پسته کله قوچی بسیار مهم است، به صورتی که اگر خندان زیبایی نباشد، نتنها در قیمت، بلکه در فروش داخلیش نیز قطعا به مشکل بر می خورد.

کله قوچی به همراه احمد آقایی دو رقم از بهترین نمونه های پسته ی تولید شده در رفسنجان اند، که به دلیل کیفیت بالا نسبت به نمونه های مشابه تولیدی در دیگر مناطق از قیمت پسته بالاتری برخوردار هستند.

کله قوچی، اکبری و احمد آقایی از ارقام درشت دانه پسته ایرانی اند و بهترین نمونه آن را در شهر رفسنجان می توان یافت، عدد انس های آن ها بسیار به هم شبیه است یعنی رنج بین 20 تا 26 را دارد، اما تفاوت این دو در شکل ظاهرشان می باشد.

اکبری و احمد آقایی در دسته پسته های کشیده قرار گرفته و کله قوچی از نمونه های کروی شکل است.

از مهمترین شاخصه های شناخت پسته کله قوچی خام بعد از کروی بودن می توان به داشتن برآمدگی بر روی لبه ی پوست خشک شده اشاره نمود، که راه تشخیص بسیار مطمئنی بوده و این برآمدگی بر روی پوسته هیچ یک از ارقام دیگر دیده نمی شود.

این رقم از نمونه های سبیار محبوب آجیلی بوده و پس از اکبری در جایگاه دوم از نظر محبوبیت برای این منظور می باشد.

منبع: شرکت داریس

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت ماهان مهر داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

مطلب پیشنهادی

پسته کله قوچی قیمت

پسته کله قوچی رفسنجان با قیمت فوق العاده

پسته کله قوچی رفسنجان را می توان با کیفیت ترین این رقم دانست و قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید