پسته داریس
خانه / پسته / صادرات عمده پسته به کشور های همسایه

صادرات عمده پسته به کشور های همسایه

صادرات پسته نه تنها به کشور های همسایه نظیر ترکیه، و عراق صورت می گیرد، بلکه این محصول به کشور های دور در قاره های دیگر نیز صادر می شود. در واقع پسته یکی از محصولات صادراتی و استراتژیک ایران است که از اهمیت خاصی برای کشور برخوردار می باشد. در بین کشور های مختلفی که پسته ایران را خریداری می کنند، کشور آلمان خریدار بیشترین و گران ترین نوع پسته ایرانی بوده است که پس از آن به ترتیب کشور های افغانستان، ترکیه، پاکستان،اردن، ایتالیا و قطر در رتبه های بعدی از نظر خرید پسته قرار می گیرند. در بازار پسته چهار نوع پسته کله قوچی، اکبری، احمد آقایی و پسته فندقی وجود دارد که در انواع شور شده یا به صورت خام به فروش می رسد.

صادرات عمده پسته به کشور های همسایه

قیمت روز پسته صادراتی در بازار

قیمت روز پسته صادراتی در بازار پسته یکی از آجیل های پر مصرف ایرانی است که علاوه بر مصرف در داخل دارای بازار های فروش در سایر کشور های جهان نیز می باشد. به طور مثال، کشور آلمان بزرگ ترین کشور وارد کننده بهترین پسته ایرانی و گران ترین نوع آن می باشد که به همین علت مقام اول را در این زمینه از آن خود کرده است. 

قیمت پسته صادراتی ایران در بازار با انواع پسته ای که در داخل خرید و فروش می شود، متفاوت است و نرخ پسته صادراتی به روند صادرات و گذر از مراحل مختلف بستگی دارد. 

از این رو تجار و بازرگانانی که در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند برای تعیین قیمت روز فروش این محصول در بازار های بین المللی نیاز به تحقیق و تفحص دارند.

بزرگترین تولید کننده پسته در ایران

بزرگترین تولید کننده پسته در ایران به طور کلی چهار نوع پسته در ایران تولید می شود که عبارتند از:

  • پسته کله قوچی، اکبری
  • احمد آقایی و پسته فندقی

استان کرمان و شهر رفسنجان از جمله قطب تولید پسته در ایران به شمار می روند که بخشی از اقتصاد این نواحی با تولید و فرآوری پسته گره خورده و عجین شده است.

در بین پسته های نام برده شده، پسته اکبری نوعی پسته بلند و کشیده است که دارای بیشترین ارقام صادرات بوده و قطب تولید آن شهر های رفسنجان، انار و نی ریز می باشد.

خریداران پسته درجه یک در سراسر کشور

خریداران پسته درجه یک در سراسر کشور پسته یکی از انواع آجیل های پر خاصیت ایرانی است که وجود آن در سر سفره هفت سین و همچنین شب یلدای ایرانی خودنمایی می کند. به دلیل خواص پسته و مواد معدنی زیادی که در این خشکبار وجود دارد بخشی از خریداران آن را با هدف بهره مندی تهیه می کنند. از جمله برخی خواص پسته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رفع کم خونی و سرشار از آهن
  • تقویت کننده ذهن
  • تسکین دهنده سرفه
  • آرامش اعصاب
  • بر طرف کنده اسهال
  • باز کردن مجاری کبد

بنابراین بخشی از خریدار پسته را افراد عادی برای تامین نیاز روزانه تشکیل می دهند و برخی دیگر تجار و بازرگانانی هستند که در سطوح مختلف به تجارت در این زمینه می پردازند. در سراسر کشور خریداران می توانند از طریق مراکز عمده فروشی یا خرده فروشی به خرید پسته به صورت بسته بندی یا فله ای اقدام نمایند.

چگونگی و مراحل صادرات پسته

چگونگی و مراحل صادرات پسته

از طری صادرات پسته مانند هر کالای صادراتی دیگر نیازمند دارا بودن بازار های مصرف در دیگر کشور ها و تقاضا برای خرید آن می باشد. ایران در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده پسته و صادر کننده آن در جهان می باشد.

شرکت های بازرگانی سازمان هایی هستند که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند. مهمترین مسئله در ارتباط با صادرات پسته، بازاریابی و یافتن مشتریانی در سایر کشور ها می باشد. 

به این منظور پس از معرفی کالای مورد نظر و اعلام قیمت از طریق پیش فاکتور، و طی مراحل اداری مختلف مانند اخذ مجوز از گمرک این محصول آماده عرضه به بازار های بین المللی خواهد شد.

نکته مهمی که در این زمینه می توان خاطر نشان ساخت، بسته بندی مناسب و کیفیت پسته صادراتی است که باید مورد توجه خاصی قرار گیرد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت ماهان مهر داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

مطلب پیشنهادی

فروشنده انواع پسته صادراتی مرغوب ایران

پسته ایران به دلیل کیفیت بالا از شهرت جهانی برخوردار است ، و یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران می باشد،انواع پسته صادراتی مرغوب ایران در سطح  جهان از شهرت و

دیدگاهتان را بنویسید