پسته داریس
خانه / پسته کله قوچی / تولید و تجارت جهانی پسته کله قوچی

تولید و تجارت جهانی پسته کله قوچی

زمان های گذشته تولید پسته ایران در جهان چه جایگاهی داشته است؟ رقیبان این محصول در عرصه تجارت چه کشورهایی هستند؟ آمریکا و ترکیه برای رقابت با ایران چه اقداماتی انجام داده اند؟ آیا برای رقم پسته کله قوچی نیز مشکل ایجاد شده است؟
ایران بیشترین تجربه در تولید محصول پسته در جهان را دارد و در زمان های قدیم تولید کننده اصلی دنیا محسوب می شده است، اما متاسفانه کشورهای دیگری برای رقابت با ایران وارد میدان تولید و تجارت محصول شده اند. تا آنجایی که کشورهایی چون آمریکا و ترکیه که زمانی وارد کننده اصلی این محصول از ایران به کشورهای خود بوده اند حال با تولید بالا جز رقیبان ایران محسوب می شوند. البته که با تولید بالا همچنان با کیفیت محصول ایران فاصله زیادی دارند. این کشورها اقدامات زیادی برای گرفتن بازار از ایران در عرصه تجارت انجام دادند از جمله علم کردن آلوده بودن محصول ایران به سم آفلاتوکسین. با تبلیغات زیاد آمریکا در این مورد و با عرضه محصولات خود در بسته بندی های زیبا و مدرن توانست مشتریان بیشتری جذب کند. همچنین محصولات ایران را به صورت غیر مستقیم خریداری کرده و همراه با محصول خود به نام آمریکا وارد بازار می نمود تا به این وسیله کیفیت محصولاتش را بالا جلوه دهد. متاسفانه در این زمینه هم تا حدی موفق بوده است. در نتیجه رقم پسته کله قوچی که از مورد پسندترین نوع در اذهان مردم دنیا بوده و در صادرات نقش مهمی داشته دست خوش این نوسانات شده است. امید است با آگاهی و تلاش بیشتر عرضه کنندگان جایگاه دیرین خود را بدست بیاوریم.
منبع: بازار پسته ایران

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت ماهان مهر داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت خرید عمده پسته کله قوچی در بازار

با نزدیک شدن به آخر سال و ایام عید، بازار پسته و آجیل پر رونق می شود. فروشندگان حرفه ای از ماه ها قبل برای تهیه بهترین محصولات برنامه ریزی می کنند. از ایام قدیم

دیدگاهتان را بنویسید