پسته داریس
خانه / پسته کله قوچی / بزرگترین تولیدکننده پسته کله قوچی

بزرگترین تولیدکننده پسته کله قوچی

تاریخچه درخت پسته و ویژگی های این محصول چه می توان گفت؟ کدام مناطق، بزرگترین پرورش دهنده ها و تولید کنندگان پسته کله قوچی محسوب می شوند؟
درباره تاریخچه پسته می توان اینگونه بیان کرد که پسته از محصولاتی است که قدمت بسیار زیادی دارد و پیدایش این درخت به قرن ها پیش بر می گردد. اولین محل رویش درخت پسته قاره آسیا بوده است و به گفته برخی ایران و ترکیه مرکز اصلی رویش پسته بوده است.
اما با گذر زمان این محصول خوشمزه گسترش پیدا کرد و امروزه در مناطق مختلف دنیا در حال رویش می باشد.
ولی همانطور که گفته شد، بزرگترین تولید کنندگان و پرورش دهندگان پسته در منطقه آسیای شرقی می باشند. و در حال حاضر ایران بیشترین سهم پسته صادراتی را در جهان به خود اختصاص داده است.

تولید کننده پسته

مناطق پرورشی پسته کله قوچی

همانطور که می دانید ایران تولید کننده انواع ارقام پسته می باشد که پسته کله قچی یکی از این رقم ها می باشد، که به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی رسیده است.
در ایران نیز از مهمترین و بزرگترین مناطق پرورش دهنده پسته، می توان به شهر های زیر اشاره کرد:
• کرمان
• رفسنجان
• دامغان
• یزد
برای معرفی بیشتر و بهتر مناطقی که مناسب برای رشد درخت پسته و توسعه باغ های پسته می باشند باید نکاتی را مد ظر قرار داد که از جمله این موارد می توان به خاک مناسب که بهترین خاک، شنی لوم می باشد.
و برای کود دهی و میزان شیب خاک و سایر موارد تخصصی به مهندسین کشاورزی رجوع کرد تا بهترین شرایط برای باغ پسته و پرورش این درخت فراهم شود.
به طور کلی می توان گفت مناطق مناسب برای درخت پسته آب و هوای معتدل می باشد که با سرما و گرمای ناگهانی مواجه نباشد. و همچنین باید درمورد ویژگی های درخت پسته این مطلب را هم افزود که نیاز به آبیاری زیادی ندارد و از جهت آبی مقرون به صرفه می باشد.
منبع: بازار پسته ایران

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
صدیقی (شرکت ماهان مهر داریس)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129574148
شماره تلفن ثابت:03434289676
شماره فکس:03434333838
پست الکترونیکی: daryscompany@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت خرید عمده پسته کله قوچی در بازار

با نزدیک شدن به آخر سال و ایام عید، بازار پسته و آجیل پر رونق می شود. فروشندگان حرفه ای از ماه ها قبل برای تهیه بهترین محصولات برنامه ریزی می کنند. از ایام قدیم

دیدگاهتان را بنویسید